Konfekcjonowanie towarów sklepowych
Nie od dziś wiadomo, że umiejętność sprzedania towaru to nie wszystko. Oprócz zdolności handlowych wśród magazynierów oraz sprzedawców firm liczy się także gust estetyczny oraz zdolności manualne. To one nierzadko wpływają na to, ze towary znikają z półek w równym stopniu, w jakim się na nich pojawiają. Łatwiej jest sprzedać towar odpowiednio zaakcentowany czy opakowany od towaru nie posiadającego dodatkowych „smaczków”. Tym właśnie zajmuje się konfekcjonowanie. Jeszcze 25 lat temu mało komu w Polsce znany był ten termin. Wolny rynek w naszym kraju dopiero się kształtował i był w powijakach. Dziś, po upływie tak długiego okresu możemy stwierdzić, że w dziedzinie konfekcjonowania towarów wszelkiego rodzaju Polska dogoniła już Zachód. Polscy handlowcy dwoją się i troją, aby towary znikały z półek w szybkim tempie. I nie zwraca się przy tym w ogóle uwagi na powszechnie kreowany kryzys, bo skoro ludzie kupują- to przecież kryzysu nie ma! Efektowne konfekcjonowanie może dotyczyć każdej branży związanej z handlem i przepływem pieniężnym. Dotyczy to działów odzieżowych, spożywczych, farmaceutycznych, mechanicznych, sportowych. Konfekcjonowanie ma na celu tak przygotować i opakować towar, aby sam fakt obserwacji klienta z zewnątrz wpłynął na wzmożoną chęć jego kupienia.